Emekli ölürse aylık kime kalır?
17 Ocak 2013 Perşembe, 16:22:23

SORU 1

Babam aylık emekli aylığını almasına 4 gün kala vefat etti. Mirasçı olarak SGK'dan herhangi bir alacağımız var mı?  Söz konusu durum ilk aylığını alacakken olsaydı ne olurdu? Bahsettiğim konu, maaş sadece o ay için bize kalır mı? Ayhan Aydin

EMEKLİNİN ÇEKEMEDEN ÖLDÜĞÜ AYLIK MİRAS HUKUKUNA GÖRE PAYLAŞTIRILIR

CEVAP:
Sayın okurum, gönderinizden anladığım kadarıyla babanız epeydir emekliymiş ve bankaya yatan parasını çekemeden vefat etmiş. O halde bankada babanız adına duran para hak sahiplerinin değil tüm mirasçılarındır. Bu sebeple veraset ilmuhaberini noterden veya mahkemeden alıp SGK'ya bir dilekçe ekinde gönderirseniz tüm mirasçıların TC kimlik numarası adına bankaya yatırırlar.

SORU 2

Annem 1991 SSK girişli 2011 yılında 730 TL ile 6980 günden emekli oldu. Öğrenmek istediğim 3.5-4 yıllık ödenen prim fazlasını emekli olduktan sonra iade alabilir bilirmiyiz? Maaş bağlanmadan mı müracat gerekiyordu? Nasıl bir dilekçe yazlması? Sevilay Sevil

GEREKENDEN FAZLA ÖDENEN PRİMLER GERİ ALINAMAZ

CEVAP:
Sayın okurum, anneniz için gerekenden fazla ödediğiniz primler ve gün sayıları geri alınamaz.  

SORU 3

Ali bey merhaba, Eşim bir markette yaklaşık 28 aydır çalışmaktadır. ilk bir yıl sabah 09:00 akşam 21:00 saatleri arasında haftada 6 gün çalıştı. (1 saat dinlenme molası vardır) bütün resmi tatillerde
(Yeni yıl tatili, 23 Nisan 1 Mayıs 19 Mayıs 30 Ağustos, 29 Ekim ve dini bayramlarda) kesintisiz çalıştı. kendisine kesinlikle mesai ücreti ödenmedi. 2 yıl ise günde 10 saat haftada 6 gün
ve bu 6 günün 2 günü 12 saat çalıştı yine aynı şekilde hiçbir resmi tatilde fazla mesai ücreti ödenmedi. eşim markette çalışmaya devam etmektedir. Çalışmış olduğu fazla mesaileri
nasıl talep edebiliriz?

Dava açmadan veya dava açarak nasıl bir yol izlemeliyiz. bilgi verebilirmisiniz?
Saygılarımla, Ali Pekdemir  

FAZLA MESAİ İÇİN DAVA GEREKİR

CEVAP:
Sayın okurum, eşinizin hakettiği ama kendisine ödenmeyen fazla mesai çalışmaları için gerek şimdi gerekse de işten çıktıktan sonraki 5 yıl için iş mahkemesinde dava açmanız gerekir.


Diğer Yazıları


SORU 1SGK emekli maaşımdan "yersiz ödeme" gerekçesiyle 6 ay süreyle 300'er TL kesmeye başladı. Mektupla sebebinisordum. Cevaben %65.8 oranında bağlanması gereken emekli maaşımın sehven %60.8 oranında bağlandığını, doğan yersiz ödemenin kesildiği...
İş-Yaşam 04/07/13 15:24 Makale

SORU 117.02.1967 doğumluyum, sigorta başlangıcım 01.10.1986. 1487 gün SSK primim var. 22.07.1992 Bağ-Kurbaşlangıç, 06.02.1998 ise Bağ-Kur çıkış tarihim. Toplam 5 yıl 6 ay 14 gün. Daha sonra tekrar Bağ-Kur'a girişim 03.01.2004 ve süre 9yıl 1ay 5...
İş-Yaşam 31/05/13 11:53 Makale

SORU 14 aydır bir iş yerinde çalışmaktayım. Çalıştığım şirket isim değişikliğine gidiyor. Bu kadar zaman çalışmamızın karşılığında tazminat hakkımız var mıdır? Veya yeni şirkette de 4 ay çalışmış görünebilirmiyiz? Şimdiden teşekkür ederim iyi...
İş-Yaşam 09/05/13 16:37 Makale

SORU 1Özel güvenlik görevlisi olarak belediye'de taşeron şirkette çalışıyorum Belediyenin belirlediği asgari ücret ve yüzde 30 yemek, yol ve agi olarak 1.304 lira maaş alıyorum. 2 yıldan beri 12 saat çalışıp 24 saat nöbet istirahatimiz var, hafta...
İş-Yaşam 30/04/13 13:03 Makale

SORU 1Ali Bey, öğretmen olan kızım 2006 yılında trafik kazası nedeniyle vefat etti. Aynı kazada eşi de vefat etmiş olup çocuğu bulunmamaktadır. Vefat ettiğinde hizmet süresi 6 yıldı. Vefat eden kızımın maaşından yararlanıp yararlanamayacağım...
İş-Yaşam 22/04/13 15:29 Makale
Manşet Haberleri
Hırvatistan'la vizeler resmen kaldırıldı!
Anlaşma resmi gazetede yayımlanarak yürürlüğe girdi
İş-Yaşam 25/07/14 14:55 (3)
IŞİD'den Türkiye'ye ağır darbe!
Irak'a ihracat, haziran ayında yaklaşık 3 yılın en düşük seviyesine geriledi
Makro Ekonomi 25/07/14 14:36 (1)
Son dakika zammı geldi!
Yüzde 42'lik zam tatilcilerin keyfini kaçırdı
Tatil 25/07/14 13:05 (1)
Bu arama motoru tehlike saçıyor!
Indexeus isimli arama motoru pek çok yasa dışı veriye ulaşabiliyor
Teknoloji 25/07/14 12:17
Sigara yasağında yeni yol haritası!
Sigara paketi kararacak, marka ismi kodlanacak
İş-Yaşam 25/07/14 10:09 (22)
'Son vurgun'
İşte borsadaki yükselişin perde arkası...
Piyasalar 24/07/14 18:34 (1)
İşte metal kasalı Samsung'un ilk görüntüleri!
Galaxy Alpha, yakında resmiyet kazanabilir
Teknoloji 25/07/14 09:02 (1)
Benzin bitti elektrik verelim!
Elektrikli otomobiller de son zamanlarda hiç olmadığı kadar popüler hale geldi. Üstelik artık sıkıcı ve yavaş değiller. Ayrıca satış fiyatları da makul seviyelere inmiş durumda. İşte dünyanın en popüler elektrikli otomobil modelleri...
Otomobil 25/07/14 09:21
Dış ticaret açığı azaldı!
Haziran ayında dış ticaret açığı yüzde 8,8 azalarak 8 milyar 613 milyon dolardan 7 milyar 853 milyon dolara düştü
İş-Yaşam 25/07/14 10:25
'Apple'ın işi 3 yılda bitebilir'
Apple’ın üç yıl içinde tüm gücünü kaybedeceği iddia edildi