Kimler işsizlik maaşı alabilir?
26 Mart 2013 Salı, 16:38:49

SORU 1:
Eşim 1974 dogumlu, 2001den tarım bagkuru var. 3 çocugu olana 15 sene bagkuru olan emekli olma durumu var mı? Ali Korkmaz

CEVAP:

BAĞKUR'DAN 60 YAŞINDA EMEKLİ OLURSUNUZ
Eşiniz 2001 tarım bağ kur girişine göre, 15 ylı tamamladıktan sonra , 60 yaşını doldurduğu 2034'te bağ kur'dan emekli olur. Ancak SSK'dan 58 yaşından emekli olur. Yani SSK'dan 2 yıl daha erken emekli olacağı için  SSK'dan emekli olmasını tavsiye ederim. SSK'dan emekli olabilmek için bundan sonra en az 3,5 yıl SSK'lı olarak prim ödenmesi gerekmektedir.


SORU 3:
Ali bey, eşim yaklaşık 2 yıldır bir firmada SGK'lı olarak çalışmaktadır. Yakın zamanda doğum yaptı ve ve doğum izninden sonra işine son verildi. İşsizlik ödeneği alma şartlarında bu madde mevcut olduğundan (d-İşten ayrılmadan önceki son 120 günün işsizlik sigortası primi ödenerek ve sürekli çalışarak geçmiş olması.) Bu durumda işsizlik aylığı alabilir mi?

CEVAP:

SON 3 YILDA 600 GÜN ÇALIŞMASI OLAN,İŞSİZLİK ÖDENEĞİ ALIR
İşsizlik maaşı alabilmek için şartlar;

- Son 4 ay kesintisiz çalışması
- Son 3 yıl içinde en az 600 gün prim ödenmesi
- Kendi istek ve kusuru dışında işsiz kalınması

Eşinizin bu  şartları mevcut olduğundan işsizlik maaşı alabilir.

Hizmet akdinin sona ermesinden önceki son 120 gün prim ödeyerek sürekli çalışmış olanlardan, son üç yıl içinde;
 
a) 600 gün sigortalı olarak çalışıp işsizlik sigortası primi ödemiş olan sigortalı işsizlere 180 gün,
 
b) 900 gün sigortalı olarak çalışıp işsizlik sigortası primi ödemiş olan sigortalı işsizlere 240 gün
 
c) 1080 gün sigortalı olarak çalışıp işsizlik sigortası primi ödemiş olan sigortalı işsizlere 300 gün,

süreyle işsizlik ödeneği verilir.


Diğer Yazıları


SORU 1SGK emekli maaşımdan "yersiz ödeme" gerekçesiyle 6 ay süreyle 300'er TL kesmeye başladı. Mektupla sebebinisordum. Cevaben %65.8 oranında bağlanması gereken emekli maaşımın sehven %60.8 oranında bağlandığını, doğan yersiz ödemenin kesildiği...
İş-Yaşam 04/07/13 15:24 Makale

SORU 117.02.1967 doğumluyum, sigorta başlangıcım 01.10.1986. 1487 gün SSK primim var. 22.07.1992 Bağ-Kurbaşlangıç, 06.02.1998 ise Bağ-Kur çıkış tarihim. Toplam 5 yıl 6 ay 14 gün. Daha sonra tekrar Bağ-Kur'a girişim 03.01.2004 ve süre 9yıl 1ay 5...
İş-Yaşam 31/05/13 11:53 Makale

SORU 14 aydır bir iş yerinde çalışmaktayım. Çalıştığım şirket isim değişikliğine gidiyor. Bu kadar zaman çalışmamızın karşılığında tazminat hakkımız var mıdır? Veya yeni şirkette de 4 ay çalışmış görünebilirmiyiz? Şimdiden teşekkür ederim iyi...
İş-Yaşam 09/05/13 16:37 Makale

SORU 1Özel güvenlik görevlisi olarak belediye'de taşeron şirkette çalışıyorum Belediyenin belirlediği asgari ücret ve yüzde 30 yemek, yol ve agi olarak 1.304 lira maaş alıyorum. 2 yıldan beri 12 saat çalışıp 24 saat nöbet istirahatimiz var, hafta...
İş-Yaşam 30/04/13 13:03 Makale

SORU 1Ali Bey, öğretmen olan kızım 2006 yılında trafik kazası nedeniyle vefat etti. Aynı kazada eşi de vefat etmiş olup çocuğu bulunmamaktadır. Vefat ettiğinde hizmet süresi 6 yıldı. Vefat eden kızımın maaşından yararlanıp yararlanamayacağım...
İş-Yaşam 22/04/13 15:29 Makale
Manşet Haberleri
Manipülatif kamulaştırmaya rekor ceza!
Uluslararası Tahkim, Putin'in el koyduğu Yukos'un bir kısmı hapse atılan eski ortaklarına 50 milyar dolar tazminat ödenmesine karar verdi
Şirketler 29/07/14 16:47
Bitkisel yağdan akaryakıt üretimine Bakanlıktan sıkı denetim!
Yemeklik diye ithal ediliyor, yarı fiyatına depo dolduruyor
Otomobil 29/07/14 05:56 (24)
Petrole e-denetim!
Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, petrol ve petrol ürünlerinin üretim ve ithalatından tüketimine kadar geçen tüm aşamaları elektronik ortamda denetleyeceklerini söyledi
Akaryakıt 29/07/14 17:17
2014'ün en güçlü 10 ordusu
İşte dünyadaki en güçlü ordular!
İş-Yaşam 29/07/14 10:44
1.7 milyon taşerona yıllık izin
Ali Tezel yazdı
Sosyal Güvenlik 29/07/14 07:59
Duty free taktikleri!
Ortadoğulu ve Ruslar, uçaktan mağazaya yakın indiriliyor
İş-Yaşam 29/07/14 08:23
Torba yasa kime ne getiriyor?
82 maddesi kabul edilen, görüşmelerine bayram sonrasında devam edilecek Torba Yasa’nın getireceği en önemli değişiklikleri A'dan Z'ye sıraladık Ali TEZEL / HT GAZETE
Sosyal Güvenlik 28/07/14 13:43 (9)
İşte yeni GTA çıkış tarihi
Serinin 5. oyununun yeni versiyonu geliyor iddiası...
Oyun-Uygulama 28/07/14 17:19 (1)
Ölmeden görmeniz gereken 82 yer
Türkiye'den 3 yer listede!
Tatil 28/07/14 10:36
Kuş yeminden jet yakıtı
Yağış yetersizliği olan bölgelerde yetiştirilen ve geçtiğimiz yıllarda hayvan yemi olarak kullanılan yağlık bitki aspir, jet yakıtı olarak kullanılacak